לקוחות יצוא - שער עולמי
לקוחות יצוא יקרים,
ב-15.1 עלתה מערכת שער עולמי במכס. אנו השקענו ועדיין משקיעים מאמצים רבים על מנת שהחבילות שלכם ישלחו במהירות האפשרית וללא תקלות ליעדן. לצד זאת, אנו חווים חבלי קליטה מצד המכס והסתגלות שלנו לתנאי ודרישות המכס החדשים.
בהמשך ללמידה ולתהליכים שעברנו מאז עליית המערכת, להלן מספר הנחיות חשובות שנבקש להקפיד עליהן בבואכם לשלוח משלוח, בכדי להימנע מאי שידורו של המשלוח כראוי ועצירה של משלוחים במערכות שער עולמי:
- ייפוי כח – כאשר לא הושלם מתן ייפוי הכח לדואר ישראל באופן מלא (כאשר השלב האחרון הוא השלמת מתן ייפוי הכח באמצעות אימות חתימה על ידי חתימה דיגיטלית/כרטיס חכם), המשלוח ייעצר והמכס לא יאשר את שילוחו על ידנו. אנו מזכירים, כי אנו עומדים לרשותכם לשם השלמת ייפוי הכח, למי מכם שיש בעיה אנא פנו ל- world_export_rate@postil.com
- שותפויות – תחת מערכת שער עולמי לא ניתן לייצא תחת שותפות, ויש להסדיר את ייפוי הכח על עוסק מורשה. נשמח לסייע לכם ב-world_export_rate@postil.com
- לקוחות השולחים פלטינום לארה"ב - נא לוודא הסדרת ייפוי כוח מול מנהל הלקוח אצלנו.
- נא להקפיד לצרף את חשבונית העסקה לכל פריט – משלוח ללא חשבונית עסקה ייעצר ולא ישלח.
- משלוח מרובה חבילות (מספר חבילות לאותו לקוח באותה כתובת תחת חשבונית אחת)
- ככלל אנו ממליצים להימנע משיטת משלוח זו (ולשלוח כל פריט בנפרד) היוצרת תלות לא רצויה של כלל המשלוחים המאוגדים זה בזה ועיכובים בטיפול מל המכס.
- פריטים אשר להם ממילא יש חשבונית עסקה לכל פריט – יש לשלוח בנפרד ולא להפוך את המשלוח למשלוח מרובה חבילות.
- מילוי הקובץ להעלאה לפורטל –
- נא להיצמד לדוגמא הקיימת בפורטל
- יש למלא בשדה התאריך את התאריך לפי DD/MM/YYYY בפורמט טקסט
- הקפדה על דיווח נכון של ערך התכולה
- ערך התכולה צריך להיות שווה לערך הכולל של החשבונית (אם יש כמה שורות יש צורך בסיכום)
- שדה מדינה צריך להיות בעל שני תווים של המדינה
- במידה והחבילה אינה מכילה חומ"ס, חשוב מאוד בשדה זה לסמן V-
- מטבעות – נא להקפיד על אחידות בין סוג המטבע המופיע לחשבונית ובמה שמצוין על ידכם בשטר המטען.
- לקוחות להם משלוחים רבים – אנו ממליצים לעבוד דרך API (לקוחות המעוניינים בפרטים ובסיוע – אנא פנו ל- world_export_rate@postil.com).
כאמור, בתקופה זו ייתכנו עיכובים בשל עלית מערכת שער עולמי של המכס. אנו עובדים באופן פנימי ומול המכס באופן יומיומי על מנת לשפר ולשנות כל בעיה שעולה.
מודים לכם על ההבנה והסובלנות,
ונמשיך לעמוד לרשותכם.
בברכה,
צוות סחר חוץ – דואר ישראל