שער עולמי ביצוא

מתקדמים יחד לשער עולמי ביצוא

 

בתאריך 15 בינואר 2023 יעלו רשויות המכס לאוויר את מערכת "שער עולמי ביצוא" בממשק אל מול כל המשלחים מהארץ לחו"ל.

השקת המערכת מחייבת הערכות של כל הצדדים.

 

שער עולמי ביצוא – למה זה כדאי

  • הליך יצוא מהיר יותר, באמצעות פתרון טכנולוגי מותאם ללקוחות דואר ישראל
  • שליחת מסרים באופן אלקטרוני paperless
  • משלוח מידע מקדים ייסע לשחרור מהיר ממכס במדינת היעד

 

בשלב הראשון, יש למלא כתב הרשאה (ייפוי כוח) עבור חברת דואר ישראל בע"מ ח.פ 513467191.  

היכנסו לאתר רשות המיסים ומלאו את הטופס המקוון

https://www.gov.il/he/service/power-of-attorney

מילוי טופס זה מעניק לדואר ישראל את האפשרות לפעול בשם הלקוחות מול רשויות המכס. התהליך יתבצע באופן מקוון, פשוט ונוח באתר האינטרנט של רשות המיסים.

בסיום הפעולה אנא כנסו ללינק באתר הדואר ומלאו את הפרטים. הקליקו 

 

חשוב!!

לא נוכל לפעול לשחרור משלוחי היצוא ללא אישור זה. מומלץ להקדים ולמלא עוד היום!

למידע ופרטים נוספים אתם מוזמנים לפנות במייל: World_export_rate@postil.com

 

מתקדמים יחד לשער עולמי ביצוא

דואר ישראל

 

למצגת שער עולמי - וויבנר 8.12.2022

 

למצגת שער עולמי - וויבנר 11.1.2023


שאלות ותשובות שער עולמי

עליכם להעלות חשבונית שלכם.

חשבונית העסקה צריכה להיות עם כל הפרטים – כל הפריטים הכלולים כתובים באנגלית, קוד הסיווג המכסי, כמות, משקל, ערך, דרך צורת תשלום.

זהו קוד הסיווג המכסי – שיש למלא בגין כל חבילה.

ניתו להיכנס לאתר המכס, בו נמצאת רשימת הסיווגים:

https://www.gov.il/he/service/export-goods-classification-book

 

את ערך הפריט. ניתן להוסיף שורה בנפרד של דמי המשלוח.

לא חל שינוי בעבודה מול הפורטל העסקי.

במידה וקיימת בעיה – אנא פנו למייל ההתקשרות שלנו:

INTSERVICE@postil.com

ההצהרות (מקוצרת ופרטנית) משודרות באופן אוטומטי למכס לאחר שאתם ממלאים את פרטי החבילה ומפיקים שטר מטען.

כן, ללא יפוי כח לדואר ישראל לא ניתן יהיה לשלוח חבילות לחו''ל.

על מנת לתת יפוי כח, יש להיכנס לאתר המכס -  https://www.gov.il/he/service/power-of-attorney

במידה ואין ברשותכם כרטיס חכם או חתימה דיגיטלית – נשמח לסייע לכם, אנא פנו אלינו במייל

World_export_rate@postil.com

כל חבילה דורשת הצהרת יצוא.

החל מה-15.1.23 עליך לדווח באמצעות הפורטל על כל עסקת יצוא בנפרד (הצהרת יצוא מקוצרת – בפריט של עד 250 דולר), כלומר לספק לכל משלוח חשבונית עסקה בנפרד.

בפריטים שמעל 250 דולר – התהליך לא השתנה, ויש לספק הצהרת יצוא פרטנית.

 

  • כל תהליכי היצוא יבוצעו באמצעות פורטל סחר חוץ, (לא ניתן יהיה לשלוח מסמכים במייל או בכל דרך אחרת.)
  • יש לדווח על כל משלוח טרם היצוא
  • יש לצרף לכל עסקה את כל המסמכים הרלבנטים הנדרשים בפורטל וכן לא להחסיר אף פרט מידע מהפרטים הנדרשים בפורטל (פרטי שולח, פרטי נמען, תכולת החבילה, ערך, סיווג מכסי ועוד) – פריט אשר יהיה חסר לו פרט או מסמך ייעצר על ידי המכס ושילוחו יתעכב.
  • החל מה-15.1, לא יגבו דמי טיפול בהצהרת יצוא מקוצרת (לפריטים עד 250 דולר).
  • בהצהרת יצוא פרטנית (לפריטים מעל 250 דולר) ופריטים שידרשו להם רישיונות/אישורי יצוא – הופחתה הגביה, וניתנת גם צבירה חודשית למנויים , פרטים באתר הדואר .

לא. מדינת ישראל לא מאפשרת דיווח יצוא שלא באמצעות גוף מסחרי (חברות דואר, שילוח ובלדרות) המוסמך לכך.

כן – החשבונית ושטר המטען חייבים להכיל את אותם הפרטים (ואת כל  פרטי החבילה), המידע מועבר במלואו למכס ישראל.

פריט IL שדווח באופן מלא וכנדרש ביציאה מהארץ  - הטיפול בו יהיה פשוט יותר, אך כרוך בעלויות שחרור.

תהליך מרובה חבילות ממשיך כרגיל, אך כפי שגם המלצנו בובינר -  לפצל חשבונית לפי חבילה: זה פשוט יותר בשחרור במדינות היעד, וכן במידה ואחד הפריטים במשלוח יתקע על ידי המכס – כל המשלוח יתקע.

הדבר נדרש על ידי רשויות המכס בארץ ובעולם.

כן, העבודה בפורטל סחר חוץ תמשיך כמו היום למנויים נוספו רק מספר שדות לדיווח מול המכס .

פתח צ'אט