שאלות ותשובות דואר פיננסים
החל מ-1.5.2025, שם המותג "בנק הדואר" ישתנה ל – "דואר פיננסים". חשוב להדגיש כי מדובר בשינוי בשם בלבד – כל המוצרים, השירותים ואופן מתן השירות ללקוחות ימשיכו ללא כל שינוי.
ערוצי השירות נותרו בדיוק כפי שהיו, ותוכלו להמשיך לפנות אלינו בכל שאלה בערוצים הרגילים והמוכרים לכם, דרך המוקדים הטלפוניים, הווטסאפ, הדיגיטל, הרשתות החברתיות ובסניפי דואר ישראל.
לנוחיותכם, ריכזנו מקבץ שאלות ותשובות נפוצות בנושא, אנחנו כאן כדי להמשיך לספק לכם שירות מקצועי, נגיש ואמין!
מה ההשפעה של שינוי השם על החשבון שלי, ומה עלי לעשות עכשיו?
אין שום שינוי בתנאי החשבון ולא נדרש מבעלי החשבון לעשות דבר!
גם פנקסי הצ'קים אשר הונפקו טרם שינוי השם וכרטיסי הדיירקט (דביט) עליהם מוטבע השם הקדום 'בנק הדואר' ימשיכו להיות מכובדים בכל מקום, כתמיד.
האם שינוי השם משפיע על העברת כספים לחשבון או מהחשבון?
אין שינוי בפרטים הנדרשים להעברת כספים, והם נשארו כשהיו: מספר חשבון נותר כשהיה, קוד זיהוי של המוסד הפיננסי נותר 09, ומספר הסניף להעברה הוא 001.
גורמים המעבירים כספים לחשבון (תשלום חד פעמי, משכורת וכו') לא צריכים לעדכן דבר בהוראת ההעברה הקבועה.
האם חל שינוי בפיקוח על בנק הדואר? מי מפקח עליו עכשיו כשכבר לא קוראים לגוף הפיננסי 'בנק הדואר'?
לא חל שום שינו ברגולציה שיש על דואר פיננסים, ובגופים המפקחים עליו. חברת דואר ישראל בנותנה את השירותים הכספיים מטעם חברת ד.י דואר פיננסיים מפוקחת על ידי משרד התקשורת תחת רגולציה ורישיון. שינוי שם המותג לא משפיע על ניהול הכסף, ולא חל כל שינוי בפיקוח ההדוק על הדואר ועל חשבונות העו"ש המנוהלים בחברה.
קיבלתי חשבון לתשלום ב'בנק הדואר' – האם אוכל לשלם ולקבל חותמת ב'דואר פיננסים'?
גם לאחר שינוי השם, ניתן לשלם כל שובר התשלום של כל ארגון/מוסד/חברה שמיועד לתשלום ב'בנק הדואר' בסניפי 'דואר ישראל', כרגיל. דואר פיננסים זהו השם החדש של הפעילות, ובתקופה הקרובה יעודכנו גם שוברי התשלום החיצוניים עם הפנייה מעודכנת לתשלום בדואר.
יש לי כרטיס נטען של 'בנק הדואר' – האם נדרש להחליף את הכרטיס הפיזי?
אין צורך לבצע כל פעולה, הכרטיס יכובד כתמיד בהתאם לסוג הכרטיס ולתוקף המוטבע עליו. מדובר בשינוי שם מיתוגי בלבד, והחברה ממשיכה לפעול כתמיד ולהעניק שירות מלא למוצרים הקיימים.
איזה שירותים אפשר לקבל בדואר פיננסים?
'דואר פיננסים' כולל את הפעילות הקיימת והעתידית של דואר ישראל בתחומי השירותים הפיננסיים וניהול חשבונות עו"ש.
בשנה האחרונה הורחבה הפעילות הפיננסית בדואר בהקמת סוכנות 'דואר ביטוח' שמשווקת ביטוחי רכב ונסיעות לחו"ל במודל של סוכן אובייקטיבי, ובהשקת פורטל תשלומים ייחודי שמאפשר תשלום של כלל החשבונות מחברות וארגונים שונים באתר אחד, כולל באמצעות צ'קים. בנוסף, כל השירותים הפיננסיים של הדואר זמינים בדיגיטל, באפליקציה ובאתר.
בקרוב מאוד נרחיב את הצעת הערך ללקוחותינו תחת השם החדש 'דואר פיננסים', שיכיל תחתיו היצע רחב ומתקדם יותר של שירותים ומוצרים.
יש כמה דברים שעדיין לא ברורים לי... אל מי אפשר לפנות?
אנחנו זמינים לתת מענה לכל שאלה! ניתן לפנות אלינו למוקדים הטלפוניים ולשירות בדיגיטל, בהתאם לסוג הפניה.
לקוחות חשבונות העו"ש ומחזיקי כרטיסי דיירקט (ישראכרט), ושאלות בנושאי מט"ח והעברות כספים:
מוקד 'דואר פיננסים' 02-5005303, בימים א'-ה' בשעות 08:00-17:00 ובימי שישי וערבי חג בשעות 08:00-12:00
פניה בווטסאפ למספר 076-5997588 או פניה למייל
אובדן/גניבה ללקוחות בעלי כרטיס נטען:
ויזה 073-2633555
מאסטרקארד 180-943-1521