דלג לתוכן מרכזי

טיפים חשובים כדי שהחבילה שלכם לא תעוכב במכס

דעו מה אתם מזמינים והאם מותר להזמין את המוצר לפי חוקי ופקודות המכס?

ישנם מוצרים רבים שיש צורך להמציא בעבורם אישורים או רישיונות ממשרדי הממשלה השונים. יש לבדוק האם המוצר דורש אישור או רישיון והאם ניתן לייבא את המוצר לישראל, ובכך למנוע אי נעימות כאשר החבילה תגיע לישראל.

גם אם המוצר קיים בחנויות בישראל אין זה בהכרח אומר שהיבואן הרשמי עמד בתנאי חוקיות יבוא. יש לזכור גם שייתכן ורכשתם מיצרן שהוא לא היצרן הרשמי של המוצר וייתכן שהמוצר שלו לא עומד בתקנים בישראל.

לבדיקת חוקיות ייבוא היכנסו לאתר המכס

כתבו את השם המלא ו"הרשמי" שלכם

אין להשתמש בכינויים (כגון דודי במקום דוד או איציק במקום יצחק) שחרורי מכס הם מסמך רשמי של המדינה ועל כן יש להשתמש בפרטים האישיים כפי שהם רשומים בתעודת הזהות. כינויי אינטרנט (כל מיני שמות משתמש מיוחדים כמו Mr Bombastic או CR7) או שמות בהם אתה מוכר בציבור יכולים לגרום לעיכובים ולעיתים אף לא יהיה ניתן לשחרר את הטובין ממכס.

משלוחים למקום העבודה

אין בעיה לקבל את המשלוחים שלכם למקום העבודה אבל במידה והמשלוח לא שייך לעסק או החברה בה אתה עובד, מומלץ לא לכתוב את שם העסק כשם המקבל אלא רק את כתובתו. כאשר בשם המקבל רשום "ישראל ישראלי – המוסך של משה" לא ניתן לדעת מראש האם המשלוח הוא פרטי עבור "ישראל ישראלי" או מסחרי עבור המוסך. ויש הבדל בהתייחסות המכס בין משלוח בייבוא אישי או מסחרי. למעקב משלוחים לחצו כאן

כמויות מותרות לפי חוק

הכמות המוגדרת כמותרת ביבוא אישי משתנה מפריט לפריט. ישנם מוצרים שמותר להביא עד 5 פריטים (מוצרים הנדרשים באישורי תקשורת או תחבורה), עד 2 פריטים (צייני לייזר), עד משקל ספציפי (מזון לדוג') או עד 30 פריטים בתנאי שמדובר בכמות סבירה. שימו לב שלא ניתן להביא ביבוא אישי כמויות חורגות ויש לדעת מראש מה מותר ומה אסור. משלוחים שיישלחו מאותו ספק לאותו אדם בהפרש של עד 72 שעות ביניהם יכולים להיות מאוחדים לחבילה אחת!

הכירו את מספר המעקב של החבילה שלכם

כאשר ספק מוציא את החבילה לשילוח ממדינת המקור, הוא אמור לשלוח מספר מעקב – רצף ארוך של אותיות ומספרים – שמהווים בעצם את הקשר שלך לחבילה. מומלץ לעקוב אחר מספר המעקב באתר דואר ישראל ואתרי מעקב המשלוחים השונים. לעיתים מספר המעקב משתנה בימים הראשונים של השילוח (חבילות מתאחדות או מנותבות לחברות הפצה שונות בארץ) לכן כדאי להיות מעודכנים ולנתב את השאלות שלכם ליעד הנכון. למעקב משלוחים לחצו כאן

עקבו אחרי המיילים והודעות הSMS שלכם

דואר ישראל שולח מידע רב ללקוחות במכתבים אלקטרונים ובמסרונים. קיים חשש בימים אלו מהודעות פישינג אך על מנת להימנע מכך, יש לשמור על כללים פשוטים מאוד: האם הזמנתי בכלל מוצר מהרשת? האם ההודעה נראית לי חריגה במלל?, האם הלינק בהודעה נראה אמין? מומלץ לבדוק את מספר המעקב שבהודעה באתר דואר ישראל ובאתר הספק שלנו תחילה. תתפלאו כמה לקוחות לא שמים לב להודעות ולכן לא אוספים את החבילות שלהם. למידע נוסף בנושא פישינג לחצו כאן

תנו את מספר הטלפון האמיתי שלכם!

זה אולי נראה מובן מאליו אבל אנחנו נתקלים לא מעט בלקוחות שאינם רושמים מספר טלפון נכון במכוון. במקרה כזה, הם לא יקבלו הודעות על הגעת החבילה לארץ, על מיקום האיסוף ועוד.