תנאי השירות
תנאי שרות EMS Platinum
תאור כללי של שירות EMS Platinum
השירות מיועד למנויים וכולל טיפול מכסי בישראל ובחו"ל, שליטה במידע באמצעות פורטל האינטרנטי הבין לאומי של חברת דואר ישראל, מעקב אחר הפריט, מוקד שירות עסקי וכן איסוף הפריטים מכתובת המנוי.
במסגרת שירות זה ניתן לשלוח גם מספר פריטים במשלוח אחד ("משלוח מרובה חבילות").
יעדי השירות וזמני ההעברה
יעדי המשלוח לשרות הEMS Platinum- ייקבעו בהתאם להסכמי חברת דואר ישראל עם מדינות/חברות שונות. מידע בדבר הצטרפות מדינות כיעדים נוספים לשרות זה יועבר למנויי השרות ויפורסם באתר האינטרנט של חברת דואר ישראל.
זמני ההעברה המשוערים להעברת הפריטים לארץ היעד לקראת שילובם בתהליכי המיון והמסירה, תלויים בזמני האיסוף כפי שתואמו מראש והליכי המכס בישראל.
זמני ההעברה המשוערים למסירת הפריטים ליעדים השונים מעת הגעתם לארץ היעד, יפורסמו בפורטל הייעודי לשרות.
סך מניין הימים לא כולל, ימי שבתון בארץ ובחוץ לארץ, פרק הזמן הנדרש לברור כתובת חסרה או שגויה, עיכובים בתהליכי מכס ובכלל זה עיכובים עקב צורך בהשלמת מידע, אישורים ומסמכים הנחוצים לצורך ביצוע הליכי המכס, כוח עליון וכן אירועים ומועדים מיוחדים בארץ ובחו"ל.
הפריטים יימסרו בכתובת הנמען כפי שצוינה על גבי תעודת המשלוח בידי השולח. אולם, ידוע לשולח כי המסירה לא תתבצע בהכרח לנמען ששמו צוין על גבי תעודת המשלוח.
לא ניתן לשלוח בשרות זה, פריטים לכתובת שהיא תא דואר או מיקוד בלבד.
במקרה בו לא ניתן למסור את הפריטים ו/או השולח מבקש לבצע תיקון כתובת למסירה ו/או השולח מבקש החזרת פריט לארץ, או נדרש להחזיר את הפריט לארץ עקב חריגה מתנאי השרות כפי שמפורטים במסמך זה ובמדריך הדואר, הפריטים יטופלו ו/או יוחזרו לשולח על חשבונו.
שחרור מהיר מהמכס בארץ ובחו"ל
שירות ה EMS Platinum- כולל שחרור משלוחים מהמכס באמצעות עמיל מכס. כדי שחברת דואר ישראל, תוכל לבצע את הנדרש לשחרור מהיר מהמכס בארץ ובחו"ל, על המנוי להעביר באמצעות פורטל הלקוחות הממוחשב הייעודי של חברת דואר ישראל , מידע מלא, נכון ועדכני לגבי הפריטים שבכל משלוח לרבות סריקה של חשבונית המכירה (Invoice) הכוללת את כל המידע הנדרש לצורך שחרור ממכס ומסירת המשלוח.
חשבוניות המקור (Invoice) שיועברו יכללו בין היתר את כלל הנתונים הכספיים של המשלוח, לרבות נתונים ערכיים וכמותיים לגבי כל משלוח וכל מידע שיידרש בכדי להשלים את התהליך המכסי בארץ ובחו"ל.
באחריות המנוי להצמיד לכל פריט "תעודת משלוח" בעלת מספר ברקוד ייחודי וקריא. ולהכניס בשקית המסמכים אשר תודבק על הפריט חשבונית מקור והעתק חתומים כיאות ונושאות את המידע הנדרש, וכן את כל המסמכים או אישורים נוספים ככל שיידרשו בארץ ו/או במדינת היעד לצורך שחרורו מהמכס וחלוקתו.
ידוע למנוי כי חברת דואר ישראל תבצע בעצמה או באמצעות נציגיה/באי כוחה את הפעולות המשלימות הבאות, במטרה לאפשר את מסירת הפריט בכתובת הנמען בחו"ל:
- דרישה מהמנוי ו/או הנמען להשלמת מסמכים.
- תיקון קודי המכס הבינלאומיים (HS CODE) במידת הצורך.
- תיקון ערך עסקה במערכות הממוחשבות בהתאם למפורט בחשבונית.
- העברת מידע באמצעות דוא"ל ו/או פקסימיליה ו/או אמצעים אלקטרוניים אחרים, לגורמים הרלוונטיים המורשים לצורך ביצוע שחרור דבר הדואר מהמכס בארץ ובחו"ל.
- תשלום מיסים ו/או עמלות הנדרשות בהתאם לחוקים ולתקנות בישראל ובחו"ל. לרבות גביית הסכומים באמצעות הרשאה לחיוב חשבונו של המנוי.
- לפעול כעמיל מכס מטעם השולח למטרות מכס בייצוא ומטעם מקבל המשלוח, זאת אך ורק למטרת שחרור מהמכס במדינת היעד.
רשומון יצוא
כאשר הנך מוציא טובין לחו"ל יש לזכור להפיק רשומון יצוא לכל טובין הנשלח מישראל לחו"ל. לשם כך הנך מתבקש/ת להעביר את כל המסמכים הנדרשים.
העברת כל הניירת הנחוצה לייצוג מול המכס טרם הגעת הפריט לשרות ליצואן והקפדה על הנחיות שלהלן, תאפשר למנוע עיכובים ותשלומים מיותרים.
יצואנים אשר משלוחיהם יעמדו בכל הקריטריונים שלהלן, פטורים מהגשת רשומון יצוא:
ערך הטובין לצורכי מכס או לצורכי ביטוח אינו עולה על $200 של ארה"ב.
יצוא טובין אינו במסגרת עסקת מכירה/קניה/ללא תמורה או תחליף לתמורה כספית.
לא קיימת לגבי הטובין הגבלה מכוח צו יצוא חופשי או כל פקודה, חוק או צו אחר.
משקל המרבי של הטובין (כפי שמופיע בשטר המטען) אינו עולה על 20 ק"ג.
במידה והמשלוח עומד בתבחינים לקבלת פטור לרשומון ,על סמך הנקודות שלעייל חובה לבצע את הפעולות הבאות
לדווח על כך בפורטל בהתאם להנחיות.
לציין "ללא רשומון יצוא" על החשבונית הנסרקת ועל הפריט עצמו.
כאמור האפשרות לא להפיק רשומון יצוא רלוונטית רק במקרים בהם תכולת המשלוח עומדת בתנאים שנקבעו בידי שלטונות המכס.
זכור את חובותך בנושא זה למול שלטונות המכס בישראל, במדינת המעבר ובמדינות היעד.
אישור תהליך עמילות המכס
באישורי את תנאי שירות הEMS Platinum ונספחיו, אני מאשר לחברת דואר ישראל, בעצמה או באמצעות באי כוחה או מי מטעמה לפעול בשמי ולמעני כעמיל מכס לצורך שחרור טובין והפצתם בחו"ל או בארץ, לרבות הסדרת התשלומים הנדרשים להליכים אלה.
ידוע לי, כי במקרה בו נמסר מידע שגוי או לא מדויק. או כוזב, ביחס למשלוח, לפריט או לתכולתו או לעמידה בתנאי השרות, יישא המנוי בכל אחריות ובכל ההוצאות הכספיות עקב כך. המנוי מתחייב לשפות את חברת דואר ישראל ולפטור אותה מכל אחריות בשל כל תביעה שתוגש נגדה כתוצאה ממסירת מידע מוטעה כאמור, לרבות תשלום כל ההוצאות שייגרמו לחברת הדואר או לבאי כוחה.
בכדי לאפשר ביצוע תהליך שחרור הפריט משלטונות המכס בכפוף לכל דין, המנוי מתחייב לספק את כל המסמכים אשר ידרשו בישראל וכן במדינות המעבר והיעד
ידוע לי כי שרות הEMS Platinum, בהליך מכסי fiscal representative לנמענים המוגדרים כעסקים במדינות האיחוד האירופי (למעט גרמניה) פוטרים את הנמען מתשלום מע"מ והיטלי גביה במעמד קבלת המשלוח, כל זאת בכפוף לתנאי הבסיס למשלוח בתהליך מכסי זה
ידוע לי כי שרות הEMS Platinum, לעסקים למדינות האיחוד האירופי שלא בתהליך fiscal representative, מחייבת מסירת מידע מהימן לרבות את מספר VAT וEORI בתוקף של הנמען העסקי.
אי עמידה בתנאי הבסיס כאמור או אם יחול שינוי בדין זה במדינת היעד או ישונה התהליך המכסי ויוחל מע"מ על השירות , התשלום ייגבה בכפוף לכל דין.
תעריפי שירות EMS Platinum
תעריפי השירות מחושבים בהתאם ליעד ומשקל וגודל הפריט (משקל נפחי). חברת דואר ישראל שומרת לעצמה את הזכות לשנות את מחיר השירות לרבות את אופן חישוב התעריף וכן לעדכן או לשנות את המחיר על פי שיקול דעתה הבלעדי.
חברת דואר ישראל רשאית לשקול ולמדוד כל פריט במהלך המשלוח זאת על מנת לאמת את החישוב הנמסר על ידי השולח ולחייבו בהתאם.
תעריפי השרות אינם כוללים כל תשלום שיידרש על ידי רשויות בחו"ל לרבות מיסים ועמלות גביה בחו"ל. כמו כן תשלומים על פעילות שחברת דואר ישראל נדרשת לבצע כתוצאה ממידע שגוי שנמסר או הוקלד בפורטל, מידע חסר, כתובת שגויה וכדומה.
אחריות
חברת דואר ישראל לא תישא באחריות לכל נזק עקיף מכל מין וסוג שהוא. אחריות החברה לפריט בגין אובדן ,גניבה או נזק ישיר בלבד, שנגרמו במהלך השירות או עקב נתינתו, תחול בהתאם לתנאים שנקבעו בחוק הדואר, תשמ"ו-1986, תקנות שהותקנו לפיו, אמנת הדואר העולמית, ההודעה בדבר אחריות בשירות הבין לאומי, מדריך הדואר והכללים ואמנות וורשה והאג ( להלן- מסגרת האחריות). יובהר בזאת כי ההגנות הניתנות לחברת דואר ישראל במסמכים המפורטים לעיל הקובעים את מסגרת האחריות של החברה יחולו בהתאמה גם על שירות EMS Platinum.
אחריות חברת דואר ישראל לפריט בגין אבדן, גניבה או נזק כאמור לעיל, מוגבלת לסכום הפיצוי המרבי הקבוע במדריך הדואר ובתנאי שתכולת המשלוח, ערך תכולתו ואופן אריזתו תואמים למצוין במדריך הדואר חלק ג': דואר בינלאומי, פרק ו': בירורים, תלונות, אחריות ופיצויים.
תמצית תנאי משלוח בשירות EMS
פרטים מלאים ניתן לקבל בכל יחידות הדואר, במדריך הדואר ובאתר האינטרנט www.israelpost.co.il
1. EMS הוא שירות להעברה של דברי דואר לחו"ל בדרך המהירה ביותר. חברת דואר ישראל רשאית בהתאם לשיקול דעתה הבלעדי ולצרכים התפעוליים להעביר את דברי הדואר למדינת היעד ולבצע בה את מכלול הטיפול לרבות חלוקה ומסירה, בכל אמצעי ובאמצעות כל גורם ככל שיידרש, הכול בהתאם למתווה השירות שנקבע.
2. ברר נא אצל פקיד הדואר את הזמן המשוער להגעת הפריט ליעדו (בימי עסקים). היום בו נמסר/נאסף הפריט למשלוח אינו נכלל במניין הימים הנדרשים להעברת הפריט ליעדו. תשלום דמי המשלוח והביטוח לא יבוצע על ידי בולים.
3. תעודת משלוח: לכל פריט יש לצרף תעודה נפרדת. מלא נא את כל הפרטים הדרושים באותיות לועזיות, בדפוס או בכתב, באופן ברור וקריא וחתום במקום המיועד לכך. בחתימתך, הנך מאשר כי הפריט אינו מכיל חומר האסור למשלוח או כל חומר מסוכן. מלא את פרטי הצהרת המכס באותיות לועזיות, ערך התכולה במט"ח והצהרה תואמת את תכולת הפריט. חברת הדואר רשאית לפתוח את הפריט לבדיקה על פי הנחיות המכס, הביטחון, או כל גורם מוסמך אחר.
4. אין לשלוח ב - EMS:
- תכולה האסורה על פי הוראות כל דין בישראל ו / או בארץ היעד, חברת תעופה, הסכמי איגוד העולמי ומדריך הדואר.
- חומרים מסוכנים, יצורים חיים, חפצים או חומרים העלולים, מחמת טיבם או אריזתם, לסכן או לפגוע בפקיד דואר או בכל אדם הבא עמם במגע, לפגוע או לגרום נזק לדברי דואר או ציוד.
- תכשיטים, כסף ושאר חפצי ערך.
אין בקבלת פריט למשלוח בידי חברת הדואר כדי לשחרר את השולח מאחריותו לגבי סעיף זה. האחריות לקיום ההוראות והחוקים המתאימים חלה על השולח בלבד.
חברת הדואר רשאית להשהות או לסרב לקבל למשלוח כל פריט שתכולתו אסורה למשלוח בדואר, אריזתו אינה מתאימה, משקלו או מידותיו חורגים מן המותר, פרטי השולח או הנמען חסרים, כתובים בעברית או אינם מלאים.
5. אחריות ופיצויים:
- אחריות חברת הדואר לאובדן או לנזק ישיר (לא כולל נזק תוצאתי עקיף), שנגרם לפריט במהלך השירות או עקב נתינתו, כפופה להוראות חוק רשות הדואר, התקנות שהותקנו מכוחו וההסכמים הבין-לאומיים, הכול כמפורט במדריך הדואר.
- חברת הדואר אינה אחראית במקרה של איחור, נזק או אובדן שנגרמו בנסיבות שמחוץ לשליטתה, או כתוצאה מתהליך הטיפול והשחרור מהמכס, החלטות ביטחון, בטיחות או כל גורם מוסמך אחר, כוח עליון או אירועים ומועדים מיוחדים בחו"ל. כמו כן, חברת הדואר אינה אחראית במקרה של אריזה לא מתאימה, תכולה אסורה, נזק הנובע מחמת טיבה של התכולה, או באשמת השולח או הנמען.
- במקרה של נזק שלא כאמור בסעיף 5.2, על הנמען בחו"ל לדווח לפקיד הדואר במדינת היעד, בעת קבלת הפריט או בהזדמנות סבירה לאחר מכן.
- אם חל איחור במסירה החורג מהמועד שפורסם במדריך הדואר, יוחזרו לשולח דמי המשלוח ששולמו, פרט למקרים המפורטים בסעיף 5.2 לעיל.
- חברת דואר ישראל תפצה את השולח על אובדן או נזק ישיר לפריט, פרט למקרים המפורטים בסעיף 5.2. סכום הפיצוי יהיה לפי שווי הנזק שנגרם או כדי ערך תכולת הפריט, (חברת הדואר רשאית לדרוש מהשלוח הוכחות שווי תכולת הפריט), אך לא למעלה מהסכום המרבי הקבוע במדריך הדואר. במקרה של אובדן הפריט יוחזרו גם דמי המשלוח ששולמו.
- סכום הפיצוי או החזר דמי המשלוח ישולמו תוך 60 יום מהיום בו היו בידי חברת הדואר מלוא המידע והמסמכים הדרושים לבירור התביעה ובכפוף לכך שמסקנות הבדיקה הוכיחו שהשולח זכאי לתשלום.
- אם הפריט הוחזר לשולח או נמסר לנמען לאחר תשלום הפיצוי, מתחייב השולח להחזיר לחברת הדואר את מלוא סכום הפיצוי ו / או החזר דמי המשלוח ששולמו לו.
- חברת דואר ישראל משאירה בידה את האפשרות לדרוש ממקבל הפיצויים למסור לידה את תכולת הפריט הפגום.
- חברת דואר ישראל רשאית לתבוע משולח דבר דואר, כיסוי נזקים שנגרמו על ידי דבר הדואר שלו.
6. EMS מבוטח:
- שולח המעוניין להרחיב את מסגרת האחריות, יכול להשתמש במשלוח מבוטח. במקרה זה, ירשום השולח במשבצת המתאימה בתעודת המשלוח את ערך התכולה וישלם, נוסף לדמי המשלוח, תשלום המחושב לפי ערך התכולה.תעודת המשלוח, בהיותה חתומה בחותמת דואר המעידה כי שולמו דמי הביטוח ואשר צוין בה ערך התכולה, מאשרת כי לשולח זכות לתבוע פיצוי בגין הפריט המבוטח.
- הוראות סעיף 5 לעיל יחולו גם על פריטים בשירות EMS מבוטח.
- סכום הפיצוי בעד אובדן או נזק ישיר, שנגרם לפריט מבוטח, ייקבע לפי ערך התכולה שאבדה או ניזוקה, עד לגובה הערך המוצהר הרשום בתעודה והוא מוגבל לסכום המרבי הקבוע במדריך הדואר. במקרה של אובדן הפריט כולו, יוחזרו גם דמי המשלוח, למעט התשלום ששולם עבור הביטוח.
- חברת הדואר לא תישא באחריות, אם השולח הצהיר על סכום גבוה מהערך הממשי של התכולה.
7. בירורים:
- לבירור גורלו של פריט, יש לפנות תוך שלושה חודשים מיום המשלוח, אל תחום קשרי לקוחות בטלפון: 8870007 - 076
- במקרה של תביעה לפיצוי או להחזר דמי משלוח, יש לפנות בכתב, בצירוף העתק תעודת משלוח. לא ישולמו פיצויים ולא יוחזר דמי המשלוח אם הבקשה לבירור הוגשה לאחר שלושה חודשים מיום מסירתו למשלוח.